juny, 2023

10juny6:00 am8:00 pmGR 107 - CAMÍ DELS BONS HOMES: 2a etapa, Prades - Orgeix (19 km)Camí dels Bons Homes

Més

Detalls de l'Activitat

2a Etapa GR-107: Camí dels Bons Homes

Prades – Orgeix (19 km)

19 km – 500+

 

Per participar en aquestes sortides, cal estar en possessió de la llicència federativa corresponent, o bé, disposar d’una assegurança temporal. En aquest últim cas, l’entitat s’encarrega de tramitar-la.

Preus: socis federats gratuït; socis no federats 5 €; No socis federats 6 €; No socis no federats 11 €. Despeses de desplaçament a compartir. Inscripcions a la nostra seu, al correu info@agrupe.cat, o bé al telèfon 93 755 08 37.

Responsable: Joaquim Alabarce

 

Punt de trobada: Carrer Aristòtil , davant l’escola Marta Mata a  les  6 del matí

LOGISTICA: Autocar , si com un mínim de 20 persones o bé  cotxes propis , benzina a compartir.                                                                            

Temps fins a Pradas:  3h 40 min

Pradas a Orgeix:  25 min

Durada de l’etapa:

Inici Etapa:  10:30-10:45

Final Etapa:     15:30-16:00

 

Introducció:

El Camí dels Bons Homes ens ofereix la possibilitat de seguir les empremtes dels càtars per pobles, esglésies i castells medievals. Envoltats per l’espectacular paisatge del Parc Natural del Cadí-Moixeró, fem un viatge al passat per descobrir quines van ser les rutes de migració dels càtars entre els segles XII i XIV.

L’expressió bons homes fa referència als practicants del catarisme, una secta religiosa catòlica del segle XIII. Concretament, els càtars defensaven la puresa del cristianisme més primitiu enfront de la corrupció i l’ostentació de l’església catòlica de l’època. El papa de Roma els va excomunicar i van haver de fugir d’Occitània, on tenien l’hàbitat principal, en diverses rutes de l’exili.

El GR 107 ressegueix les passes d’aquell exili càtar cap a terres catalanes i uneix el santuari de Queralt (a Berga) amb el castell de Montsegur (a França). El recorregut català, de 102 quilòmetres, travessa de sud a nord el Parc Natural del Cadí-Moixeró i diversos espais d’interès naturals del Prepirineu i el Pirineu, com la serra de Queralt, la serra d’Ensija-els Rasos de Peguera o la Tossa Plana de Lles-Puigpedrós.

Al llarg de les deu etapes que formen la ruta del GR 107 es passa per boscos de pins, prats i paisatges de gran bellesa, on destaquen les vistes a la Cerdanya, el Pedraforca o la serra del Cadí. També es poden veure interessants ermites romàniques com la de Sant Serni de Coborriu o la de la Mare de Déu de Talló, coneguda com la catedral de la Cerdanya.

2 ª Etapa: Sortim del poble de Pradas (1.250 m) direcció a Montaillou (1.300 m), on podem visitar la església i veure les restes del castell. Seguim camí amb pujada suau fins arribar a la cabanya de l’Apailladou (1.550 m). Mes endavant arribem al Coll de Pierre Blanche i el Refugi de Chioulla (1.600 m). Uns metres mes endavant arribarem al punt mes alt de l’etapa, el Coll d’Ijou (1.650 m). A partir d’aquest punt comença una baixada per arribar al riu Orgeix (850 m). Passarem per Mairie (1.050 m), travessarem la ctra. D25 (1.000 m) i finalment arribarem al riu.

Refugi de Chioulla
Montaillou
Orgeix
Prada

 

Hora

(Dissabte) 6:00 am - 8:00 pm

Agrupació Científico-Excursionista de Mataró

Passatge del Pou d’Avall, 1
(cantonada Baixada de les Escaletes)

Horari d’atenció al públic:
Feiners de dilluns a divendres de 7 a 9 del vespre

Tel/Fax.: 93 755 08 37
Correu: info@agrupe.cat

Newsletter

Apunta't al nostre butlletí i sigues el primer en rebre totes les novetats de l'agrupació.

maig, 2023

06maig8:00 am2:00 pmMatinal: Font del Mal Pas

06maig9:00 am1:00 pmLa Nòrdica de l'Agrupe: Circuit de Marxa Nòrdica de la FEEC 2023Inclosa en el Circuit Català de Marxa Nòrdica de la FEEC 2023

06maig9:30 am2:00 pmFES NATURA AMB ELS CIENTÍFICS: TRITONS I ALTRES AMFIBISAmb el biòleg Albert Montori

11maig7:30 pm8:30 pmCONFERÈNCIA: La fundació de l'Agrupació Científico-Excursionista de MataróA càrrec de Pere Tió

Agrupació Científico-Excursionista de Mataró

Passatge del Pou d’Avall, 1
(cantonada Baixada de les Escaletes)

Horari d’atenció al públic:
Feiners de dilluns a divendres de 7 a 9 del vespre

Tel/Fax.: 93 755 08 37
Correu: info@agrupe.cat

Newsletter

Apunta't al nostre butlletí i sigues el primer en rebre totes les novetats de l'agrupació.

maig, 2023

06maig8:00 am2:00 pmMatinal: Font del Mal Pas

06maig9:00 am1:00 pmLa Nòrdica de l'Agrupe: Circuit de Marxa Nòrdica de la FEEC 2023Inclosa en el Circuit Català de Marxa Nòrdica de la FEEC 2023

06maig9:30 am2:00 pmFES NATURA AMB ELS CIENTÍFICS: TRITONS I ALTRES AMFIBISAmb el biòleg Albert Montori

Logo Generalitat
Ajuntament Mataro
Logo FEEC
Diputacio de Barcelona

2017. AGRUPACIÓ CIENTIFICO-EXCURSIONISTA DE MATARÓ BY CLICKS MACHINE

X