Skip to content

febrer, 2023

11febrer6:00 am7:00 pmGR 174 - SENDER DEL PRIORAT: 2a etapa, Bellmunt del Priorat- Vilella Alta (25 km)

Més

Detalls de l'Activitat

Properament, més informació

2a Etapa GR-174: Sender del Priorat

Bellmunt del Priorat- Vilella Alta (25 km, 800 m+)

Hora i punt de trobada: 7 h del matí al carrer Aristòtil de Mataró, davant l’escola Marta Mata.

Logística: Autocar , si som un mínim de 20 persones. Cotxes propis –benzina a compartir , en cas de no arribar a la vintena.

Per participar en aquestes sortides, cal estar en possessió de la llicència federativa corresponent, o bé, disposar d’una assegurança temporal. En aquest últim cas, l’entitat s’encarrega de tramitar-la.

Preus: socis federats gratuït; socis no federats 5 €; No socis federats 6 €; No socis no federats 11 €. Despeses de desplaçament a compartir. Inscripcions a la nostra seu, al correu info@agrupe.cat, o bé al telèfon 93 755 08 37.

Responsable: Joaquim Alabarce

Temps fins a Bellmunt del Priorat: 1h 55 min

Temps Vilella alta fins a Bellmunt del Priorat: 31 min

Durada de l’etapa:  6h 40 min

Inici Etapa: 9:40-9:50

Final Etapa: 16:30-16:45

Introducció:

72 quilòmetres atravessant la comarca del Priorat, els seus camps de vinyes i oliveres, els seus rius i els seus poblets de carrerons estrets. Si ets amant del bon vi i del patrimoni arquitectònic aquesta és una ruta que no et pots perdre.

El GR-174 és un itinerari de 72 quilòmetres que creua la comarca del Priorat, a la província de Tarragona. En el decurs del seu recorregut, es poden contemplar paisatges abruptes i muntanyosos alternats amb conreus de vinya i oliveres, boscos de pins i alzines i poblets ben pintorescos.

En un principi, el sender va néixer com una variant del GR-7, però a partir del 1996 va esdevenir un itinerari independent.

El punt de sortida és el coll de la Teixeta, indret on es troben les comarques del Baix Camp i del Priorat.

En el seu tram final, s’endinsa al Parc Natural de la Serra del Montsant, sens dubte el paratge natural més interessant. Abans, però, travessa rius importants de la comarca, com el Cortiella o el Siurana, i permet visitar algunes de les poblacions més boniques del Priorat com Falset, Porrera, Cornudella de Montsant, Lloar, Gratallops, Torroja del Priorat i la Vilella Alta, entre d’altres.

La major part d’aquests pobles mantenen una atmosfera gairebé medieval, amb cases i ponts de pedra i carrerons costeruts i estrets. Tots ells formen part del territori de la Denominació d’Origen Qualificada Priorat, bona part de la població es dedica al conreu de la vinya i hi són abundants els cellers i els bons vins.

Els cellers modernistes de Cornudella de Montsant i Falset, les ruïnes de l’antiga Cartoixa d’Escaladei o les mines històriques de Bellmunt del Priorat són alguns dels punts de major interès cultural d’aquest itinerari, que transcorre als peus de la Serra del Montsant i les muntanyes de Prades.

2ª Etapa  del GR 174, sortida de la Cooperativa Agricola de Bellmunt direcció a les mines, desprès anem  baixant  resseguint l’abrupte i boscós barranc de les Calderetes, cap a la vall del riu Siurana. En travessar el riu, cal agafar la carretera a mà dreta per arribar fins al Lloar. Cal sortir d’aquest poblet creuant el riu de Montsant cap a l’est i enfilar la pujada fins a Gratallops. Sortim del poble pel camí de les Pereroles cap a l’est i, després de creuar el riu Siurana, puja entre vinyes fins al collet del Pere Joan, on enllaça amb la TP-7403. Seguint aquesta carretera, davalla fins a Torroja del Priorat.

Aquesta població, on destaca l’església parroquial de Sant Miquel i el seu orgue barroc, està ubicada en un tossal a l’esquerra del riu Siurana. Cal seguir carretera avall i tornar a travessar el riu per segona vegada. Just passat el pont, la ruta es desvia a la dreta, per un camí asfaltat que va a Escaladei.

No obstant, el sender se’n desvia una mica més enllà per pujar decidit cap al coll de la Creu i la Viella Alta, el terme municipal més petit de tot el Priorat